Mindannyiunknak nagyon nehéz a lassan 1 éve tartó járványhelyzet adta nehézségek között boldogulni. Az iskolák bezártak, az oktatás színtere az otthonunk lett. Az online működésre való átállás a társadalom közép és felső rétegei számára sem volt teljesen zökkenőmentes, nem beszélve a mélyszegénységben élőkről, akik magas arányban még napjainkban is „digitális kirekesztettségben” élnek.

 

2020 tavaszán létrehoztunk egy interaktív pályaorientációs videójátékot, melynek elsődleges célja a kiemelt figyelmet igénylő tanulók segítése volt. A főhős segítségével a gyerekeknek lehetőségük nyílt a pályaorientáció területeit bejárni és az ismereteket élményalapúan elsajátítani.

 

 

A játék elérhető az iskolákba kiküldött pályaorientációs feladatgyűjteményen keresztül, illetve kérhető a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat e-mail címén(palyavalasztas.szakszolgalat@gmail.com).

A tapasztalatok láthatóvá tették, hogy a pályaorientáció témában fejlesztett gamifikációs eszköz, működő módszer a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek pályaismeretének bővítésében. Jelenleg a kihívást számunkra az jelenti, hogy a teljes online átállás időszakában, hogyan juttathatóak el ezek a digitális tartalmak a szegregátumba élő gyermekek számára. Ez nagyon fontos kérdéskör, hiszen egyrészt, ha a gyerekek nem tudnak részt venni a klasszikus online oktatásban, tanácsadásban, akkor még jobban elmélyíthetjük, az egyébként is egyre mélyülő szakadékot, mely elválasztja őket a társadalom többi osztályától, másrészt a pályaválasztás, csakúgy, mint az oktatás a gyermekek későbbi életkilátásait számottevően befolyásolja.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.