Pályaválasztást segítő tevékenységeink
A megfelelő pályaválasztáshoz elegendő információval kell rendelkeznünk önmagunkról és a körülöttünk lévő szakmákról. Az önismeret bővítésében a pályaválasztási döntést előkészítő foglalkozásaink és a pszichológiai szaktanácsadásunk ad segítséget. A szakmákról a pályaleírások, a pályaismereti foglalkozásaink nyújtanak információkat. Az életúttervezés pedig a célhoz vezető út megtervezésében, a döntések előkészítéséhez ad segítséget.
A pályaválasztási munkacsoport által végzett tevékenységek
Pályaválasztási döntést előkészítő tevékenység
Igény esetén 7. osztályos tanulók számára pályaválasztási napokat, kiscsoportos foglalkozásokat tartunk iskolai keretek között.
Célunk a tanulók önismeretének mélyítése, az érdeklődési területeik és a képességeik tisztázása, de nem célja a közvetlen iskolaválasztási döntés. A pályaválasztási napok keretében gyakorlati feladatokkal, kérdőívekkel, illetve képességvizsgáló tesztekkel segítjük a tanulókat, hogy képessé váljanak megfogalmazni erősségeiket és az esetleges hiányosságaikat, ezzel is ösztönözve őket a pályaválasztást előkészítő önismereti munka megkezdésére.
A foglalkozások során bemutatásra kerül a jelenlegi iskolarendszer, mely többek között tartalmazza a gimnáziumok, a technikumok, a szakgimnáziumok és a szakképző iskolák sajátosságait és jellemzőit. Munkánk során nagy hangsúlyt kap a pályaismeret folyamatos bővítése, ahol a tanulók minél több pályát, szakmát megismerhetnek. Igény esetén, programhoz kapcsolódóan, üzemlátogatások szervezésében is segítjük az osztályokat.
Foglalkozásaink alkalmával játékokon és tevékenységeken keresztül tehát bővül a tanulók önismerete és pályaismerete, mely elengedhetetlen, a számukra legmegfelelőbb szakma megtalálásához.
Pályaválasztási szülői értekezlet, pályaválasztási fórumok:
A pályaválasztási szülői értekezletünk összefoglalja és bemutatja az iskolaválasztási- és továbbtanulási lehetőségeket, a középfokú oktatási intézmények rendszerét és jellemzőit, a fontosabb felvételi stratégiákat (ideális rangsor), továbbá tájékoztatást nyújt a szülőknek a beiskolázással, a felvételi eljárással kapcsolatos teendőkről.
Egyéni pályaválasztási tanácsadás:
Igény esetén a 8. osztályos tanulók részére személyes beszélgetéssel nyújtunk segítséget, a továbbtanulási döntés meghozatalában, illetve a felvételi stratégia kialakításába (pl. ideális jelentkezési sorrend).
Egyéni iskolaválasztási tanácsadást külső helyszínen az iskolában is biztosítunk, ahol lehetőséget adunk egy rövid információs tanácsadó beszélgetésre a tanuló és a szülő részvételével. Ezáltal lehetőséget nyújtunk arra, hogy a tanulók és szüleik (kétszemélyes helyzetben) feltegyék azokat a kérdéseket, melyek tisztázásával közelebb juthatnak az iskolaválasztási, pályaválasztási döntés meghozatalához.
Azok a tanulók, akik bizonytalanok döntésükkel kapcsolatban, hiányos az önismeretük vagy a pályaismeretük, vagy több segítségre lenne szükségük, (a szülővel közösen is) részt vehetnek pályaválasztási tanácsadásunkon az egri vagy gyöngyösi intézményeinkben, melynek helyszínei:
Eger, Bem tábornok utca 3.
Gyöngyös, Mátrai út 36.C. ép.
Mindkét helyszínen előzetes időpont egyeztetés szükséges.
Pályaválasztási pszichológiai szaktanácsadás:
A pszichológus által végzett tanácsadást egyénileg, a gyermek (szülői hozzájárulással) vagy a szülő kérésére végezzük a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Egri Tagintézményében Eger, Bem tábornok utca 3., illetve Gyöngyösön a Mátrai út 36. C. ép. alatt. Ennek során pszichológiai képességvizsgáló tesztekkel, személyiségtesztekkel és érdeklődésvizsgáló eljárásokkal segítjük az önismeret elmélyítését. A pályaismeret bővítésével és a képzési információk átadásával bővített tanácsadói beszélgetések pedig segítik a személyiségéhez illő pálya megtalálását. Mindkét helyszínen előzetes időpont egyeztetés szükséges.
A pályaválasztási szaktanácsadásainkra a jelentkezés ITT
vagy telefonon a +36-301-1057 telefonszámon.
Miben kérhetik még pszichológusaink segítségét?
SZÜLŐK RÉSZÉRE Beszélgetés a szülőkkel a pályaválasztási döntésre fókuszálva a gyermekek egyéni sajátosságairól. A gyermek személyiségfejlődése, a pubertáskor, a pubertáskori viselkedési anomáliák, pubertáskori kommunikáció, a gyermekben rejlő képességek, készségek, a pubertáskori “én”. Az iskola a pályaválasztásra fókuszálva kérhet egyéni témában előadást.
DIÁKOK RÉSZÉRE A gyermek gondolkodásának, képességének, készségének objektív mérése. Explorációs beszélgetés, tesztek és kérdőívek segítségével a gyermek személyiségében rejlő pozitív tulajdonságok feltárása. Az énkép, én ideál és a reális én a pályaválasztásban. Egyéni problémaorientált beszélgetés, mely elősegíti a reális pályaválasztási döntést.