Történet vagy mondatbefejezés:

  • A pedagógus által megkezdett mondatok vagy történet egyéni vagy csoportos befejezése.
    Ha a feladatmegoldás egyéni munkát igényel, mód nyílik a saját gondolatok, ötletek írásbeli kifejezésére is.
    Pl. Barátom gépészmérnöknek készül. Tudja, hogy ehhez..
    Bátyám kereskedő szeretne lenni, mert látta …..
  • A történet-befejezésben a saját pályaválasztásra vonatkozó múltbeli élethelyzetek megjelenítése hozzájárulhat egy-egy saját döntési helyzet átgondolásához, megjelenítéséhez, ami az önismeretet gazdagíthatja.
    Negyedikes koromban így vélekedtem a pályaválasztásról …..
    Amikor nyolcadik osztály második féléve közeledett …..
  • A csoportos munka során a megkezdett történet különös fordulatokat vehet a csoporttagok egy-egy hozzátett gondolatával. A spontán történetalakításhoz figyelni és alkalmazkodni kell az előtte szólóhoz, de saját ötletei is ugyanolyan jelentősen formálják az eddig létrehozott tartalmat.
    Pl. András a hetedik osztályban elhatározta …..

Összehasonlítás:

A pályák közötti hasonlóságok és különbségek keresése új rendező elvek megtalálását segíti a pályák világában, ugyanakkor sok ismert pálya jellemzői más megvilágításba kerülhetnek (melyik könnyű-nehéz és milyen szempontból);

Sok kevéssé ismert foglalkozás egy-egy jellemző jegyét is megismerhetjük az összehasonlítások során.

Pl. – a fényképész egy kicsit olyan mint:
– a vegyész, mert ……
– a pedagógus, mert ……
– az eladó, mert …….
– a balett-táncos, mert ……

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.