Ezek a fajta játékok a szerepbe, helyzetbe kerülés segítségével érzelmi átélésre és a szakma képviselőjével való azonosulásra is alkalmat adnak.
Egy szituáció (amiben konfliktus is előfordulhat) konstruktív megoldása könnyebben jöhet létre többszöri lejátszás, ismétlés révén és a többieknek (nézőknek) történő bemutatása a beleélést és a felismerést egyaránt serkenti.
A játék külső megfigyelői vagy a videofilm-visszajátszás során tett észrevételek önmagunkról és az eljátszott pályákról alkotott ismeretünket, fantáziánkat egyaránt formálják.
Szituációs ötletek:
- egy büfében, kávézóban dolgozó eladó, kiszolgáló milyen helyzeteket él át leggyakrabban.
- felcserélt tanár diák szerep
- bemutatkozó interjú egy álláshirdetésreamennyiben technikailag megoldható, 1 perces
videofelvétel készítése minden csoporttagról; mindenki gondolja ki milyen foglalkozás képviselője, milyen munkát szeretne kapni, a munkára való felvételhez milyen előnyös tulajdonságait említené meg, majd képzeljék el, hogy a játék résztvevői már egy-egy szakma jeles képviselői. Az a feladatuk, hogy rövid interjúban csináljanak kedvet szakmájukhoz a pályaválasztás előtt álló diákoknak.
Felkészülés: annak végig gondolása, hogy milyen szempontokat említenének, milyen “velük megesett” kedves kis történetekkel tennék vonzóvá a szakmájukat?